Image by senivpetro on Freepik
Ο Δρ. Χάρης Καραμπέτσος άρχισε τις σπουδές του στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας, όπου παρακολούθησε και μαθήματα στη Φιλοσοφική σχολή του ίδιου πανεπηστημίου. Συνέχισε τις σπουδες του στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Ρώμης ( La Sapienza ) απ’ όπου αποφοίτησε με βαθμό “ΑΡΙΣΤΑ”, το 1986. “.
Ακολούθως εργάστηκε στην Παιδοψυχιατρική κλινική του Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία», όπου απέκτησε το τίτλο ειδικότητας στην Παιδοψυχιατρική το 1993.
Από το 1994- 2000 ήταν σε προσωπικό ψυχαναλυτικό training , ενώ παράλληλα είχε σε τακτά διαστήματα ψυχαναλυτική εποπτεία με αναλυτή της Ελληνικής Εταιρείας Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας οικογένειας και εργάζεται ως ψυχοθεραπευτής ψυχοδυναμικής κατεύθυνσης, με τις δυσκολίες της οικογένειας.
Διετέλεσε Ειδικός Συνεργάτης του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για θέματα ψυχικής υγείας και εξαρτήσεων. Το 1999 ανέλαβε την οργάνωση και στελέχωση του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχικής Υγείας «Αργώ» για την Αγία Παρασκευή – Χολαργό – Παπάγου, σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, στο οποίο είναι Επιστημονικός Διευθυντής.
Υπήρξε Επιστημονικός Σύμβουλος του Παιδοδερματολογικού Ιατρείου του Νοσοκομείου «Ανδρέας Συγγρός» όπου μετά από πολύχρονη κλινική έρευνα εκπόνησε τη διατριβή του με θέμα: «Παιδικές δερματοπάθειες ως σύμπτωμα της ψυχικής δομής του παιδιού και της οικογένειας» που αναδεικνύει ότι η σχέση γονέων – παιδιού παίζει καταλυτικό ρόλο για την εμφάνιση ή την εξέλιξη των παιδικών δερματοπαθειών.
Αναγορεύτηκε Διδάκτορας της Ιατρικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, τον Φεβρουάριο του 2013, με βαθμό “ΑΡΙΣΤΑ”.
Έχει συμμετάσχει σε πολλά ελληνικά και διεθνή συνέδρια, με επιστημονικές εργασίες του όπως:
- Η πρόληψη των δυσκολιών στην οικογένεια ως βάση στήριξης του παιδιού και του εφήβου
- Αγάπη δίχως όρια και ανατροφή με όρια
- Ο ρόλος του πατέρα στην εξέλιξη της ανδρικής ταυτότητας
- Εφηβεία: μια δύσκολη περίοδος συγκρούσεων, αλλαγών και εξέλιξης
- Χτίζοντας σχέσεις ζωής, για μια ζωή που αξίζουμε
- Εξαρτήσεις & ψυχοκοινωνικοί εθισμοί στην εποχή μας
- Με μια βαθιά ευαισθησία για το επερχόμενο
- Πως να μιλήσω στο παιδί μου για τις εξαρτήσεις;
- Η ψυχολογική δομή του παιδιού με ατοπική νόσο και γυρεοειδή αλωπεκία
Μαθαίνοντας τον ασθενή – μαθαίνοντας από τον ασθενή - Η επιθυμία της γνώσης και τα εμπόδια στη σχολική επιτυχία
- Βία στην κοινωνία και σχολικός εκφοβισμός
- Η ψυχική διάσταση στις παιδικές δερματοπάθειες κ.α.
Είναι ένας από τους ειδικούς επιστήμονες – συγγραφείς του πανεπιστημιακού συγγράμματος: “Εφηβική Ιατρική, Βασικά θέματα και αρχές” του καθηγητή Παιδιατρικής – Εφηβικής Ιατρικής, Γ. Μαραγκού.
Έχει διδάξει σε πολλά εκπαιδευτικά σεμινάρια σε δημόσιες δομές, όπως Νοσηλευτική Σχολή, ΙΒΣΑ, Λαϊκό Πανεπιστήμιο Αγίας Παρασκευής (1999-2005), εκπαιδευτικά προγράμματα της ΕΟΚ κ.ά.
Αρθρογραφεί σε επιστημονικά έντυπα, περιοδικά και εφημερίδες.
Ο πολιτισμός, μέσα στον οποίο εξανθρωπίζουμε ο ένας τον άλλο,είναι μια διαδικασία αμφίδρομης προσφοράς για μια καλύτερη ζωή για όλους μας. Στηρίζεται στον ανθρωπισμό, ως μια διαρκή πνευματική παρακαταθήκη της μελέτης των ελληνικών φιλοσοφικών και λογοτεχνικών κειμένων- ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πλέον κεκτημένο–που τοποθετεί την ψυχοκοινωνική υγεία και την ευημερία των ανθρώπων πάνω απ’όλα τα άλλα. Σ’αυτή την κατεύθυνση η Παιδεία είναι ό,τι πιο αντιστασιακό στην οποιαδήποτε επιβολή μιας τάξης πραγμάτων και δεν υπάρχει πιο υπεύθυνη και πατριωτική πράξη απ’το να κάνει κάποιος ό,τι κάνει, με μεράκι και πίστη στη γονιμότητα του κόσμου.
Ο κόσμος μας μπορεί να βελτιωθεί μόνο από ανθρώπους με ευέλικτο νου (ίδιον της πνευματικής νεότητας), που απολαμβάνουν να κατανοούν τις θέσεις και την διαφορετικότητα των άλλων και είναι περήφανοι όταν γίνονται οι ίδιοι κατανοητοί, προάγοντας την ενότητα.